آموزش کوددهی

بهترین کود برای فلفل دلمه ای را می‌شناسید؟

بهترین کود برای فلفل دلمه ای

این روزها کودهای زیادی در بازار وجود دارند؛ اما همه آن‌ها بهترین کود برای فلفل دلمه ای نیستند. بهترین کود برای فلفل دلمه ای باید ویژگی‌های داشته باشد که عمومی‌ترین آن‌ها این است که از کیفیت خوبی برخوردار باشند و نسبت مواد مغذی مناسبی داشته باشند.

یافتن بهترین کود برای فلفل دلمه ای و استفاده صحیح از آن می‌تواند به رشد قوی گیاهان فلفل کمک کند و میزان برداشت‌ آن‌ها را افزایش دهد. ماه کشت در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته است. پس اگر علاقمند به کشت فلفل دلمه ای هستید، این محتوا را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین کود برای فلفل دلمه ای

تشخیص بهترین کود برای فلفل  دلمه ای

این که بهترین کود برای فلفل دلمه ای چه کودی است کاملا به نیازهای گیاه و مواد موجود در بستر کشت گیاه یعنی خاک، بستگی دارد.

کود دهی باید براساس مقدار مواد و عناصر مورد نیاز گیاه در خاک انجام شود. برای مثال اگر خاک میزان نیتروژن زیادی دارد نیازی به استفاده از کود نیتروژن نیست. اما اگر مقدار این عنصر در خاک کم باشد باید از کود حاوی نیتروژن استفاده کرد.

برای تشخیص این که چه عناصری و به چه میزانی در خاک وجود دارند باید آنالیز آب و خاک را انجام داد. این آزمایش اطلاعات کاملی از محتوای موجود در خاک مزرعه به شما می‌دهد. از این رو می‌توان گفت که بهترین کود برای فلفل دلمه ای کودی است که به بهترین نحو نیاز‌های غذایی گیاه را برطرف کند.

 

کود NPK بهترین کود برای فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای ها مانند سایر سبزیجات برای رشد خوب به نیتروژن، برای افزایش ذخیره انرژی، رشد ریشه و تولید گل به فسفر و برای مقاومت در برابر بیماری‌ها به پتاسیم نیاز دارند.

کودهای NPK با داشتن ۳ عنصر اصلی و ضروری یعنی ازت، فسفر و پتاسیم می‌توانند بهترین کود برای فلفل دلمه ای در نظر گرفته شوند. میزان عناصر موجود در این کودها با ۳ عدد مشخص می‌شود. عدد اول مربوط به مقدار نیتروژن، عدد دوم مربوط به فسفر و عدد سوم مربوط به پتاسیم می‌باشد.

اگرچه که نیتروژن برای رشد رویشی گیاه بسیار مناسب است اما مقدار بیش از حد آن ممکن است از شکوفه دادن فلفل‌ها جلوگیری کند و توانایی گیاه برای میوه دادن را کاهش دهد. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که گیاه انرژی خود را به جای پرورش گل‌ها و تولید میوه‌ها برای رشد شاخه و برگ‌ها مصرف می‌کند.

بهترین کود برای فلفل دلمه ای، کودهای متعادل با مقادیر 5-5-5 و یا 10-10-10 می‌باشند. و می‌توان از کود نیتروژن در ابتدای شروع رشد فلفل‌ ها یعنی زمانی که اولین دسته از برگ‌های واقعی رشد کردن، استفاده کرد.

گیاهان فلفل در مراحل اولیه رشد به نیتروژن نیاز دارند. اما در مرحله گلدهی و باردهی به فسفر و پتاسیم بیشتری نیاز دارند.

 

بهترین کود برای فلفل دلمه ای

کود کلسیم به عنوان بهترین کود برای فلفل دلمه ای

کلسیم از عناصر پر مصرف یا به طور دقیق‌تر از عناصر میان مصرف مورد نیاز گیاهان است که نقش‌های عمده‌ای در گیاه به عهده دارد و نبود آن می‌تواند آسیب‌های زیادی را به گیاهان وارد کند.

کلسیم مسئول رشد سلولی در شاخ و برگ گیاه فلفل است. استفاده از کود کلسیم می‌تواند مانع از پوسیدگی انتهای شکوفه گردد. همچنین کلسیم میزان انبارداری را افزایش می‌دهد و پس از برداشت، فلفل‌ها به مدت طولانی‌تری در انبار سالم باقی می‌مانند.

 

کودهای ارگانیک

کود ارگانیک نه تنها بهترین کود برای فلفل دلمه ای، بلکه برای همه گیاهان بهترین است. کودهای ارگانیک علاوه بر در دسترس قرار دادن مواد غذایی برای گیاهان، به اصلاح و حاصل‌خیزی هر چه بیشتر خاک کمک می‌کنند.

کودهای ارگانیک می‌توانند مقدار مصرف کودهای شیمیایی را کاهش دهند اما نمی‌توانند آن‌ها را حذف کنند و جایگزین آن‌ها شوند.

کود ارگانیکی مانند پودر استخوان، عنصر کلسیم را در اختیار گیاه قرار می‌دهد و یا کود جلبک دریایی مواد متفاوت و اسید آمینه‌ها را در اختیاز گیاه قرار می‌دهد.

کودهای ارگانیک مواد غذایی را به کندی در خاک رها می‌کنند، پس اگر به تاثیر فوری کود احتیاج دارید بهتر است از کودهای شیمیایی استفاده کنید.

 

خرید کود جلبک دریایی

بهترین کود برای فلفل دلمه ای

 

اگر قصد خرید کود را دارید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت کود بسیار حائز اهمیت است و باید از مراکز معتبر کودهای مورد نظر خود را خریداری کنید. ماه کشت فروشگاه اینترنتی معتبر فعال در زمینه فروش کود است که شما می‌توانید با خیالی آسوده با کیفیت‌ترین کودها با برند مطرح جهانی را خریداری کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *