آموزش باغبانی

کسب درآمد از باغ با 4 روش آسان

حتما برای شما هم پیش آمده است که یک باغ ساده داشته باشید و دوست داشته باشید که باغ خود را بهینه کرده و اقدام به کسب درآمد از باع خود بکنید. شما می‌توانید با کسب درآمد از باغ خودتان هزینه‌های آن را به طور کامل پوشش بدهید و حتی به سود قابل ملاحظه‌ای نیز دست پیدا کنید.

یادم می‌آید آن اوایل که باغ خودمان را احداث کرده بودیم و تعدادی درخت در آن کاشته  بودیم به این فکر می‌کردیم که کاش می‌شد در این چند سالی که تا باردهی درختان باقی مانده است راهی برای کسب درآمد از باغ پیدا کنیم تا هم هزینه‌های باغ را جبران کنیم و هم کمی کسب درآمد داشته باشیم. من در ادامه چند روش برای کسب درآمد از باغ برایتان شرح خواهم داد و امیدوارم که بتوانید باغ خود را سودده کنید.

1. کاشت محصولات صیفی‌جات و سبزیجات

یکی از آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌های کسب درآمد برای افرادی که باغ دارند کشت انواع سبزیجات خوراکی در باغ است. شما با کشت و برداشت محصولاتی مانند (هویچ، خیار، گوجه فرنگی، کاهو، تربچه، فلفل و…) در زمان مناسب خود و به فروش رساندن آنها میتوانید یک راه کسب درآمد آسان و در دسترس برای خود ایجاد کنید.

کاشت و فروش محصولات باغ به هیچ عنوان تداخل و دخالتی با مابقی روش های کسب درآمد از باغ ندارد. به همین دلیل شما میتوانید همواره در کنار باقی روش ها، کاشت و فروش سبزیجات رو هم به آسانی تجربه کنید.

در شهر ما محصولات ارگانیک طرفداران خاص خود را دارد و مردم برای حفظ سلامتی خود سعی می‌کنند از محصولات ارگانیک استفاده کنند. یعنی اگر شما بتوانید در قسمتی از باغ خود مقداری از محصولات ارگانیک کشت کنید می‌توانید با کمی تبلیغات در بین مغازه‌دارها و خانم‌های خانه‌دار فروش و درآمد خوبی داشته باشید.

برای کاشت محصولات ارگانیک می‌توانید از کودهای ارگانیک مانند جلبک دریایی آکادین و جلبک دریایی وکوزیم استفاده بکنید. همچنین با خرید کود های ارگانیک اصل و مرغوب میتوانید باردهی محصولات خود را بسیار افزایش دهید.

کسب درآمد از باغ

 

2. احداث گلخانه در باغ

یکی دیگر از روش های کسب درآمد احداث گلخانه در باغ است. بخش احداث گلخانه از پرورش محصولات و سبزیجات کاملا جدا است، به طور مثال شما می‌توانید با احداث یک گلخانه از گل های زینتی و پرورش آنها در باغ خود اقدام به کسب درآمد کنید. شما می‌توانید با احداث یک گلخانه کوچک در باغ خود و پرورش محصولاتی و میوه‌های کم‌یاب سود خوبی را بدست بیاورید.

در یکی از گلخانه‌های گل و گیاه شهر ما تعدادی هم درخت موز کاشته شده است و هر ساله مقدار قابل توجهی بار می‌دهد. با اینکه این درختان موز درآمد قابل توجهی را برای صاحب گلخانه ندارند اما منجر به افزایش جذابیت گلخانه و جذب مشتری شده‌اند که این خود نیز می‌تواند منجر به افزایش سود برای صاحب گلخانه شود.

در واقع شاید 15 یا 20 گلخانه گل و گیاه در داخل محدوده شهر ما وجود داشته باشد اما تنها برخی از آن‌ها سود خوبی دارند. این گلخانه توانسته است با کمی خلاقیت و استفاده از فضاهای بلااستفاده در گلخانه، خود را از بقیه گلخانه‌ها متمایز کند و سود قابل توجهی را بدست بیاورد.

3. کاشت زعفران در باغ

در متون قدیمی چند هزار ساله ایرانیان این توصیه آمده است که زعفران را در بین درختان باغ خود بکارید تا در زمستان که درختان بی‌برگ و بار هستند منجر به زیبایی باغ شما شود. در واقع فصل رشد زعفران پاییز و زمستان است و این همان زمانی است که باغات محصول ندارند و زمین‌های کشاورزی خشک هستند.

گذشته از زیبایی که کاشت زعفران در باغ به وجود می‌آورد شما می‌توانید با کشت زعفران در بین درختان باغ خود به سود قابل توجهی نیز دست پیدا کنید. به طور مثال اگر فضای بین درختان باغ شما 500 متر باشد شما میتوانید با کشت حدود 500 کیلو پیاز زعفران هر ساله و تا هفت‌سال 0.5 تا 1 کیلوگرم زعفران بدست بیاورید. البته با خرید کود های کشاورزی مورد نیاز زعفران میتوانید برداشت خود را بیشتر کنید.

کاشت زعفران در تمامی شهرهای ایران به جز مناطق حاشیه‌ دریاها در شمال و جنوب کشور امکان پذیر است. همچنین شما می‌توانید برای خرید پیاز زعفران و مشاوره کشت زعفران به سراغ استارت آپ‌های تخصصی نوین این حوزه بروید. ماه کشت یکی از شرکت‌های تخصصی خدمات کشت و مدیریت مزرعه زعفران است که می‌توانید برای کشت زعفران به سراغ آن بروید.

کسب درآمد از باغ

 

4. پرورش دام در باغ

یکی از راه‌های کسب درآمد از باع پرورش دام در باغ است. شما می‌توانید با پرورش دام‌های سبک و سنگین در باغ خود به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. شما می‌توانید با پرورش و تکثیر خود دام یا فروش محصولات آن به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. امروزه گوشت دام ارزش بالایی دارد و شما می‌توانید با پرورش و فروش گوشت و یا محصولات دامی به سود خوبی برسید.

یکی از کارهایی که شما می‌توانید برای کسب درآمد از باغ خود انجام دهید پرورش ماهی است. همانطور که می‌دانید عمده ماهی تولید شده در کشور ما از دریایی شمال و جنوب بدست می‌آید و در مناطق دیگر کشور تولید و عرضه ماهی کم است. شما می‌توانید با احداث یک پرورش ماهی کوچک در باغ خود و بازاریابی در بین افراد محلی فروش خوبی را داشته باشید.

 

نتیجه گیری:

در این مقاله که با ما همراه بودین، ما روش‌های رسیدن به یک کسب و کار و کسب درآمد از باغ خود را به شما آموزش دادیم، و شما را با مراحل کار آشنا کردیم .حالا نوبت شماست که کار خود را شروع کنید و به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کنید. از شروع کردن نترسید، و به این فکر کنید که شما قرار است یک کسب و کار عالی برای خود داشته باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *