آموزش زراعت

کشت پاییزه پر سود

کشت پاییزه پر سود

کشت پاییزه پر سود یا همان کشاورزی در پاییز به چه صورت است؟ بر خلاف روند رشد بسیاری از گیاهان که در فصل‌های بهار و تابستان کشت و برداشت می‌شوند، برخی از گیاهان هم هستند که در آب و هوای سرد قابلیت رشد دارند و به همین دلیل جز کشت های پاییزه محسوب می‌شوند.

در این محتوای آموزشی قصد ما بر این است که شما را با انواع کشت پاییزه پر سود و پر درآمد آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی یک منبع در آمد مناسب برای خود راه اندازی کنید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

کشت پاییزه پر سود

کشت‌های پاییزه پر سود

گندم

کشت گندم در نوع بهاره و پاییزه انجام می‌گیرد. کشت پاییزه گندم کشتی پر بازده‌تر است و محصول‌دهی بیشتری دارد.

کشت گندم کاملا یک کشت پاییزه پر سود است چرا که همانطور که همه می‌دانیم این محصول به طور همواره و دائمی مورد نیاز است و تقاضا برای آن به میزان بسیار زیاید وجود دارد.

از طرف دیگر در ایران هر ساله خرید تضمینی گندم توسط دولت انجام می‌گیرد. همچنین خرید کود به صورت یارانه‌ای و نیم‌بها برای کشت این محصول امکان‌پذیر است.

علاوه بر موارد گفته شده، مهم‌ترین ویژگی کشت گندم در پاییز این است که میزان مصرف آب به دلیل تبخیر کمتر و بارندگی‌های پاییزه کاهش می‌یابد.

 

سیر

سیر به نورکافی و دمای مناسب نیاز دارد. این گیاه برای رشد و تشکیل غده روزانه به 15 ساعت نور نیاز دارد. پاییزه بودن کشت سیر به این علت است که سیر در ابتدای رشد به دمای پایین و در انتهای رشد به دمای بالاتر و گرم نیاز دارد. سیر در فصول گرم و دمای بالا کوچک و ریز می‌شود. اما در فصول سرد حداکثر عملکرد را دارد.

کاشت سیر یک کشت پاییزه پر سود محسوب می‌گردد زیرا این محصول تقاضای در بازار دارد و خواص بالایی نظیر ضدعفونی، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، درمان زخم و… دارد.

 

شلغم

شلغم یک کشت پاییزه پر سود است که مصرف آن در زمستان به اوج می‌رسد. این گیاه که در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است هم می‌تواند در بهار و هم در پاییز کشت شود اما کشت پاییزه آن مناسب‌تر است.

شلغم رشد سریعی دارد و کمتر از دو ماه محصول آن قابل برداشت و مصرف است.

 

سیب زمینی

کاشت سیب زمینی در ایران از جمله کشت‌های رایج است که کشاورزان زیادی به آن مشغول هستند. سیب زمینی کشت بهاره و کشت پاییزه دارد.

سیب زمینی همراه با گندم و برنج در رده مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین مواد غذایی قرار دارد. این محصول تقاضای دائمی دارد و کشت و برداشت آن در هر زمانی از سال خریدار دارد.

 

کشت پاییزه پر سود

کشت پاییزه پر سود گیاهان دارویی

اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از پرطرفدارترین گیاهان دارویی است که در دسته گیاهان دارویی قرار می‌گیرند. این گیاه که کشت پاییزه پرسود دارد مزایای زیادی چون کاهش بی‌ خوابی، کاهش سر درد، آرام‌بخش، کاهش استرس و… دارد.

این کشت پاییزه پر سود علاوه بر مصرف به عنوان گیاه داروی و خواص زیادی که دارد در صنایع مختلف و با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال به دلیل عطر دلنشینی که دارد در تولید عطر و اسانس‌های خوشبو کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رزماری

رزماری از دیگر گیاهان دارویی است که طعم و عطر خوبی دارد. این کشت پاییزه پر سود در صنایع مختلفی مانند صنایع آرایشی، بهداشتی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خواص دارویی رزماری که مصرف آن را افزایش می‌دهد می‌توان به تقویت سیستم عصبی، بهبود سلامت پوست، کاهش استرس و… اشاره کرد.

بابونه

بابونه از نام آشناترین گیاهان دارویی است. این گیاه که در خانواده آفتابگردان قرار دارد از دیرباز برای درمان بیماری‌های متعددی مانند مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

کشت پاییزه پر سود

 

ماه کشت در این مقاله سعی کرد که محصولاتی که در فصل پاییز قابلیت کشت دارند و به عنوان کشت پاییزه پر سود شناخته می‌شوند را به شما همراهان عزیز معرفی کند.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۸ رای

4 دیدگاه در “کشت پاییزه پر سود

  1. علیرضا ضیایی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    ممنون از لطف شما
    بسیار مفید بود

    1. فاطمه روزبهانی گفت:

      سلام ممنون از نظر لطفتون🌼

  2. محمد گفت:

    شکرا لکم یااخی

    1. فاطمه روزبهانی گفت:

      متشکر🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *