دسته‌بندی نشده

زعفران چند بار در سال گل می‌دهد؟

زعفران چند بار در سال گل می‌دهد؟

زعفران چند بار در سال گل می‌دهد؟ سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی را که قصد ورود به عرصه کشت زعفران را دارند، مشغول خود کرده است. در این متحوا قصد تیم ماه کشت بر این است که یه طور کلی شما را با میزان و دفعات برداشت زعفران در طول یک سال آشنا کند اگر که نیازمند اطلاعات تکمیلی در رابطه با این موضوغ هستید پیشنهاد ما مطالعه این محتوا تا انتهای آن است.

زعفران چند بار در سال گل می‌دهد؟

زعفران چند بار در سال گل می‌دهد؟

زعفران این گیاه و ادویه خارق العاده حتی در نحوه کشت و برداشت هم با سایر گیاهان متفاوت است به این صورت در زمانی که سایر گیاهان در خواب هستند گیاه زعفران رشد کرده و گل می‌دهد. زمان گل دهی گیاه زعفران در مناطق مختلف متفاوت بوده. (در مناطق سردسیر اوایل آبان ماه و در مناطق گرمسیر گاهی تا اواخر آذز ماه زمان میبرد)

دفعات گل دهی زعفران در سال یک بار است که تقریبا به مدت 2 هفته تا 20 روز زمان می برد که تفاوت طولانی بودن و یا کوتاه بودن دوره برداشت در راندمان و سال های کشت مزرعه است. برخی از افراد بر این باور هستند که دفعات برداشت زعفران در کشت گلحانه ای با کشت خاکی زعفران متفاوت است اما این باور کاملا غلط است. در روش کشت گلخانه ای هم مانند کشت زعران به روش خاکی دفعات برداشت زعفران در سال یک بار است و به همان اندازه زمان میبرد.

یک نکته‌ی مهم باید گفت که، امروزه به تازگی روش های نوین کشت زعفران توسط برخی از کشاورزان خلاق و با استعداد در حال تست است که در این روش تعداد دفعات گل دهی مزرعه زعفران در طول یک سال افزایش پیدا کند و بتوانیم چند بار در سال ، از مزرعه زعفران خود برداشت گل های زعفران را داشته باشیم .

زعفران چند بار در سال گل می‌دهد؟

سحن پایانی

کشت زعفران یک کشت پر طرفدار است که امروزه به دلیل خشکسالی ، کشاورزان بسیاری کشت مزرعه خود را به کشت زعفران تغییر داده اند. اگر شما هم با خواندن مقاله‌ی زعفران چند بار در سال گل می‌دهد؟ در فکر ورود به کشت زعفران هستید، تا بتوانید یک راه درآمدی آسان و پر سود برای خود راه اندازی کنید فقط کافی است که با واحد پشتیبانی مجموعه ماه کشت تماس بگیرید.

 

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *