آموزش کشت زعفران

گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد (زعفران اول گل میدهد یا برگ)

گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد

گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد؟ یک سوالی که در مشاوره های کشت زعفران به طور مکرر از ما پرسیده می‌شود این است که گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد به همین دلیل تیم ماه کشت تصمیم بر این گرفت که یک مقاله در این رابطه برای شما دوست داران کشت زعفران تهیه کند تا به درستی راهنمایی شوید.

گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد

گلدهی زعفران چقدر طول می‌‌کشد؟

برداشت زعفران در مناطق مختلف ایران به دلیل اختلاف دمایی که مناطق با یک دیگر دارند، متفاوت است. همان طور که می‌دانیم برداشت زعفران در مناطق سردسیر زودتر از مناطق گرمسیر اتفاق می افتد. بازه زمانی برداشت زعفران تقریبا از اواخر مهر ماه تا اواخر آذر ماه با توجه به آب و هوا و دمای منطقه است.

اما سوالی که ما داریم این است که در هر منطقه چه گرمسیر و یا چه سردسیر گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد؟

برداشت زعفران در سال یک بار اتفاق می‌افتد و زمان تقریبی آن به مدت 2 هفته الی 20 روز است که در این بازه زمانی شما هر روز باید گل های زعفرانی را که رشد می‌کنند را برداشت کنید. گل های زعفران تقریبا هر روز ساعت 7 الی 8 صبح باز می‌شوند و قابل چیدن هستند.

یک نکته مهم در رابطه با برداشت گل های زعفران وجود دارد که شما باید هر روز گل های زعفران را برداشت کنید و به هیچ عنوان برداشت گل ها را به فردا موکول نکنید، چرا که با این کار از رشد گل های زعفران جدید جلوگیری می‌کنید.

گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد

زعفران اول گل میدهد یا برگ؟

این سوال هم حز آن دسته از سوالاتی است که کشاورزان بسیاری با آن درگیر هستند. به طور کلی بهنرین روش برای کشت و برداشت زعفران این است که در ابتدا اول گل های زعفران رشد کنند و پس از برداشت گل های زعفران از مزرعه، برگ ها رشد کنند. دلیل آن هم این است که اگر ابتدا برگ های زعفران رشد کنند برداشت گل های زعفران بسیار سخت می‌شود.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برگ‌ های پیاز های زعفران زودتر از گل های زعفران رشد کنند، آبیاری زود هنگام است به همین دلیل است که آبیاری مزرعه زعفران حتما باید با توجه به آب و هوای منطقه در زمان مناسب خود انجام شود.

گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد

سخن پایانی

هر آن چه که در خصوص موضوع گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد مهم بود را خدمت شما عرض کردیم اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر هستید می‌توانید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید در خصوص کشت زعفران تمامی سوالات خود را بپرسید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای

4 دیدگاه در “گلدهی زعفران چقدر طول می‌کشد (زعفران اول گل میدهد یا برگ)

  1. ایمان گفت:

    با سلام.اطلاعات اولیه خوبی در مورد زعفران داده بود.اما زمان کشت پیاز آن کی هست؟در سال فقط یک بار برداشت میشه؟کشت گلخانه ای هم داره؟

    1. فاطمه روزبهانی گفت:

      برای اطلاعات بیشتر در مورد کاشت زعفران به این مقاله مراجعه کنید https://mahkesht.com/blog/saffron-planting-income/ .
      بله فقط یکبار برداشت میشه.
      کشت گلخانه ای هم داره ولی صرفه اقتصادی بالایی نداره.

    2. حسین گفت:

      درسال یکبار گل میدهد.وزمان کاست ازاول تیرتا آخرمهر است

      1. فاطمه روزبهانی گفت:

        سلام و درود
        بله دقیقا به همین صورت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *