آموزش کشاورزی در خانه, آموزش کوددهی

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی چه نوع از کودها هستند؟ امروزه افراد بسیاری هستند که در آپارتمان خود گیاهان و گل‌ها زینتی بسیار زیادی را نگهداری کرده و پرورش می‌دهند. نگهداری گیاهان آپارتمانی در عین زیبایی و راحت بودن شرایط نگهداری به خصوصی دارند که اگر آن‌ها را رعایت نکنید، خطرات زیادی گیاهان شما را تهدید می‌کند.‌

یکی از مهم‌ترین عواملی که سلامت زندگی گیاهان آپارتمانی تضمین می‌کند و باعت تقویت گیاهان آپارتمانی می‌شود کود دهی آن‌ها است. همانطور که ما انسان ها برای زنده ماندن به غذا نیازمند هستیم، کود هم برای گیاهان مانند غذا عمل می‌کند و گیاهان از کودها تغذیه می‌کنند به همین دلیل است که شما برای انتخاب بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی باید دقت بسیار بالایی داشته باشید.

اگر به دنبال این هستید که بدانید چه کودهایی برای گیاهانی که پرورش می‌دهید نیاز است و بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی چه کودهایی هستند پیشنهاد می‌کنم که حتما این مقاله را تا پایان آن مطالعه کنید.

اگر به دنبال خرید بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی خود با بهترین قیمت و بهترین کیفیت در بازار هستید ماه کشت یک انتخاب عالی است.

 

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

نحوه تشخیص بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

شاید برای شما این سوال پیش آید که چه نوع کودهایی برای گیاهان آپارتمانی مناسب است و نحوه تشخص آن ها به چه صورت است باید گفت که ، کود های مورد نیاز گیاهان آپارتمانی باید در دارا بودن مواد معدنی تعادل داشته باشند تا تمامی گیاهان ریشه سالم ، شاخ و برگ و گل های سرحال و زیبا داشته باشند. هم چنین کود هایی که برای گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد باید ، مانند غذای گیاهی سرشار از مواد مغذی باشند.

انواع کود برای گیاهان آپارتمانی

همان طور که می‌دانید کود ها در انواع مختلفی وجود دارند و قابل استفاده هستند در این بخش می خواهیم چند نمونه از بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی کنیم.

1. کود کامل یا کود سه بیست (20-20-20)

کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی از اولین و مهم‌ترین کودهایی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد. کود سه بیست به دلیل دارا بودن درصد بالایی از ریز مغذی ها تاثیر بسیار فوق العاده ای در رشد و پرورش گیاهان آپارتمانی دارد و به طور کلی مناسب برای تمام گیاهان است.

هر گیاه برای رشد کامل و مناسب خود به سه عنصر اصلی و حیاتی نیاز دارد که آن سه عنصر، نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند که کود کامل سه بیست هر سه این عناصر اصلی را دارد و به همین دلیل به عنوان کود کامل شناخه می‌شود و شما می‌توانید برای تمام انواع گیاهان آپارتمانی از آن استفاده کنید.

 

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

2. کود کامل (18-18-18) 

دومین کود و یکی‌دیگر از بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، کود کامل 18-18-18  است. این کود هم مانند کود کامل سه بیست، درصد بسیار بالایی ریز مغذی دارد که همین علت باعث شده است که تاثیر فوق العاده‌ای بر روی گیاهان آپارتمانی و زینتی داشته باشد و همچنین مناسب برای همه گل و گیاهان می‌باشد.

یکی از مشخصات ظاهری گیاهان که شما باید با دیدن آن متوجه کمبود این کود در گیاهان خود باشید زرد و خشک شدن نوک برگ ها و پژمرده شدن گل گیاه شما است که باید به سرعت کود 18-18-18 را به گیاهان خود اضافه کنید.

3. کود نیترات کلسیم

و اما کود نیترات کلسیم که یکی از بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی است که استفاده کردن از آن بسیار توصیه می شود.

از کود نیترات کلسیم در چه مواقع استفاده می شود؟ هنگامی که حدودا 2 الی 3 ماه از عمر خاک گلدان گیاهان می‌گذرد، حتما باید کلسیم به خاک اضافه شود و به همین علت است که از کود نیترات کلسیم استفاده می‌شود، زیرا همان طور که از اسم آن پیداست، این کود دارای مقدار زیادی کلسیم است. کود نیترات کلسیم برای گلهای آپارتمانی فوایدی زیادی را به همراه دارد.

زمانی که شما برای گیاهان خود از کود نیترات کلسیم استفاده می کنید ، برگ و ساقه گیاهان مقاوم می شود و هم چنین ماندگاری و طول عمر گیاه بیشتر می شود. استفاده از کود نیترات کلسیم برای تمامی گیاهان توصیه شده است پس به هیچ عنوان در استفاده از کود نیترات کلسیم کوتاهی نکنید.

 

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

4. کود کامل 10-52-10

اگر شما می خواهید یک کود کامل و مقرون به صرفه تهیه کنید پیشنهاد ما کود 10-52-10 است . کود 10-52-10 دارای ۱۰% نیتروژن ، ۵۲% فسفر و ۱۰% پتاسیم میباشد. که مصرف این سه عنصر اصلی به شدت برای گیاهان توصیه می شود. در مواقعی که بخواهند برای ریشه زایی و تقویت ریشه گیاهان آن ها را کود دهی کنند از این نوع کود استفاده میکنند تا گیاهان رشد مناسب و طبیعی خود را داشته باشند.

5. کود هیومیک اسید

در آخر به کود هیومیک اسید میرسیم. از کود هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی می‌توان استفاده کرد. این نوع کود خاصیت اصلاحی فراوانی دارد به این صورت که خاک گلدان‌های گیاهان آپارتمانی را اصلاح می‌کند هم چنین باید گفت که کود هیومیک اسید یک فعال کننده است که آنزیم ها و عناصر موجود در هاک را فعال می کند و همین نیز باعث اصلاح خاک می شود.

سخن پایانی

شما با خواندن این مقاله اطلاعات خوبی در مورد بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی به دست آورده‌اید. به یاد داشته باشید که گیاهان نیز مانند ما انسان‌ها، موجودات زنده هستند و برای زنده ماندن و رشد مناسب خود نیاز به رسیدگی و کود دهی دارند، اگر در آپارتمان خود گیاهان و گل های زینتی پرورش می دهید به هیچ عنوان رسیدگی و کود دهی به آن ها را از بین نبرید تا یک گلخانه پر از گل های سالم و سرحال داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *