آموزش کشت زعفران

پیاز زعفران گلخانه ای

پیاز زعفران گلخانه ای، همان طور که از نامش پیداست مخصوص کشت زعفران در گلخانه ها است که این پیاز زعفران گلخانه ای یاید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد تا بتواند در محیط و شرایط گلحانه رشد کند و به گل دهی برسد.

در ادامه مبحث پیاز های گلحانه ای با ماه کشت همراه شوید تا شما را با شرایط و ویژگی های پیاز زعفران گلخانه ای آشنا کنیم.

چرا باید از پیاز درشت در کشت گلخانه ای استفاده کرد؟

پیاز های زعفران گلحانه ای نسبت به دیگر انواع و سایز پیاز های زعفران دارای بزرگ ترین سایز هستند و دلیل درشت بودن سایز این پیاز ها هم، این است که در کشت زعفران به روش گلخانه ای چون از خاک استفاده نمی شود باید پیاز ها درشت باشند که بتوانند رشد کنند و به گل دهی برسند.

دلیل دیگر هم این بوده که چون پیاز های سایز درشت بنیه قوی ای دارند، می توانند گل دهی بیشتری داشته باشند و این چیزی است که ما در کشت زعفران در روش گلخانه ای می خواهیم.

پیاز زعفران گلخانه ای

سایز پیاز زعفران گلخانه ای 

در قسمت قبل گفته شد که سایز پیاز های گلخانه ای نسبت به بقیه پیاز ها که در روش کشت خاکی استفاده می شود باید درشت تر باشد. مناسب ترین سایز پیاز ها برای کشت گلخانه ای بالای 10 گرم است.( بهنرین و مناسب ترین سایر پیاز زعفران گلخانه بین 15 تا 18 گرم است)

قیمت پیاز زعفران گلخانه ای

در مقایسه قیمت پیاز های زعفران سایز ریز و متوسط، قیمت پیاز های گلخانه ای بسیار بالا تر بوده و دلیل آن هم این است که، پیاز های گلخانه ای درشت تر و با کیفیت تر هستند و هر چه پیاز های زعفران درشت تر باشند قیمت آن ها هم بیشتر است.

قیمت پیاز زعفران گلخانه ای در سال 1401

تقریبا بعد از چندین سال ثابت ماندن قیمت زعفران و قیمت پیاز زعفران ، در سال 1400 قیمت زعفران سه تا چهار برابر افرایش یافت و با بالا رفتن قیمت زعفران، قیمت پیاز زعفران هم برای تابستان 1401 افزایش یافت. امروزه قیمت پیش فروش هر کیلو پیاز زعفران گلخانه ای به 20 الی 25 هزار تومان رسیده است.

پیاز زعفران گلخانه ای چگونه تولید می شود؟

بعد از زمانی که پیاز های زعفران را از داخل خاک خارج می کنند، باید پیاز ها  سورت شوند (سورت شدن به این معنی است که پیاز های زعفران با توجه به سایز آن ها جدا شده و دسته بندی می شوند) تا پیاز های درشت و برای کشت گلخانه ای از سایر پیاز های سایز ریز و متوسط جدا شوند.

نفاوت پیاز سورت شده و سورت نشده

پیاز های سورت شده به این صورت هستند که از سایر پیاز ها با سایز های مختلف جدا شده اند و سایز آن ها تقریبا یکی است و پیاز های سورت نشده به این صورت هستند که تمامی سایز های پیاز زعفران (ریز ، درشت ، متوسط) با هم مخلوط هستند.

کاشت زعفران گلخانه ای

خرید پیاز گلخانه ای

خرید پیاز برای کشت زعفران یکی از اصلی ترین و مهم ترین کارهایی است که باید بسیار مورد اهمیت قرار گیرد به این دلیل که پیاز زعفران یکبار برای 7 سال کشت می شود و پیاز زعفران با کیفیت ، آینده مزرعه و گلخانه زعفران ما را تضمین می کند.

به همین دلیل است که باید در خرید پیاز زعفران چه برای کشت خاکی و چه برای  کشت گلخانه ای دقت بالایی داشته باشید و بهترین نوع پیاز زعفران را از معتبر ترین فروشگاه ها تهیه کنید.

یه مشاور با تجربه، تو رو ۱۰ سال جلو میندازه!

همین الان از متخصصان کشت زعفران ماه کشت، مشاوره رایگان دریافت کن!
مشاوره تلفنی ۰۹۱۰۴۴۴۷۳۲۱

خرید پیاز زعفران گلخانه ای از ماه کشت

امروزه ماه کشت فعالیت گسترده خود را در حوزه کشت زعفران و فروش پیاز زعفران در سطح کشور را آغاز کرده است که شما به راحتی و با اطمینان خاطر می توانید پیاز زعفران خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بازار خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت پیاز زعفران، مشاوره و خرید می توانید با پشتیبان سایت ماه کشت تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *