دسته‌بندی نشده

بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف سردسیر و گرمسیر

بهترین نهال گردو برای مناطق مختالف

بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف! حتما این را شنیده اید که نهال های گردو در انواع های بسیار مختلفی وجود دارند، که در منطقه و آب و هوای مختلف با توجه به شرایط جوی آن منطقه باید نهال های مناسب را کشت کرد. در این محتوای آموزشی می خواهیم با بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف و انواع گردو در ایران آشنا شویم تا افرادی که قصد کشت نهال گردو را دارند، بتوانند به درستی نهال مناسب منطقه خود را انتخاب کنند.

 

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

بیشتر مناطق کشور را مناطق کوهستانی تشکیل می‌دهند که شرایط کشت محصولات در این مناطق به نسبت مناطق معتدل و گرم متفاوت است. بهترین درخت میوه برای مناطق سردسیر درخت گردو و یا نهال گردو است. در خصوص کشت گردو در این مناطق باید گفت که بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر نهال‌هایی هستند که در برابر سرما بسیار مقاوم باشند که حتی با سرمای شدید و دمای هوای پایین هم به باردهی برسند.

بهترین نهال برای مناطق سردسیر به ترتیب، نهال گردو فرنور پیوندی، نهال گردو اسرائیلی و نهال گردو کانادایی هستند، اما در بین این سه نوع نهال هم نهال گردوی فرنور پیوندی در جایگاه اول قرار دارد. اگر شما در مناطق سردسیر هستید و قصد کشت نهال گردو را دارید بهتر است که از این نهال های نام برده استفاده کنید.

زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر

نهال های مناسب مناطق سردسیر جز نهال های دیر گل هستند که بعد از سرمای فروردین ماه به گل دهی می رسند. بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطقی که آب و هوای سردی دارند اوایل فصل پاییز است. تا قبل از سرما و یخبندان زمستان نهال ها کشت شوند.

 

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

 

بهترین نهال گردو برای مناطق کوهستانی

شرایط کشت نهال گردو در مناطق کوهستانی هم مانند کشت نهال در مناطق سردسیر است و همان شرایط مشابه را برای کشت دارد. هم چنین زمان کاشت نهال گردو و بهترین نوع نهال ها برای مناطق کوهستانی هم مانند مناطق سردسیر است.

 

بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

مناطق معتدل دارای آب و هوای مرطوب و مدیترانه ای هستند که تابستان های گرم و زمستان های سردی دارند و نهال گردو در این شرایط معتدل آب و هوایی رشد بسیار خوبی دارد که شما با خیالی راحت از شرایط آب و هوایی می‌توانید در این مناطق کشت نهال گردو را انجام دهید.

بهترین نهال گردو برای کشت در مناطق معتدل نهال گردوی خوشه ای است که شما می‌توانید از این نوع نهال برای کشت و احداث باغ خود استفاده کنید. نهال گردو چندلر که یکی از پر بارترین نهال های گردو محسوب می‌شود و هم چنین نهال گردوی اسرائیلی هم برای کشت در مناطق معتدل کشور بسیار مناسب هستند.

 

بهترین نهال گردو برای مناطق گرمسیر

نهال گردو مقاوم به گرما مناسب برای مناطق گرمسیری کشور بوده که ویژگی های آن با سایر نهال ها کاملا متفاوت است و هم چنین شرایط کشت متفاوتی هم دارد. نهال های گردو نسبت به آب و هوای گرم حساسیت ندارند و هم چنین گرما یکی از نیاز های این نوع نهال ها برای رشد آن ها است.

نهال منطقه گرمسیری به یک دوره هوای گرم نیاز دارند تا به طور مناسب رشد کنند و به باردهی برسند. برای نوع نهال گرمسیری می‌توان به نهال گردوی پکان اشاره کرد. این نوع از گردو بومی کشور آمریکا می‌باشند و نهال پکان برای رشد نیازمند گرما و نورخوشید است. به همین دلیل به عنوان بهترین نهال برای منطقه‌ی گرمسیری شناخته شده است.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که بهترین گردو جهان در مناطق سردسیر رشد می کنند و به بار دهی می‌رسند، اما همان طور که در محتوای بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف مطالعه کردید در مناطق گرمسیر هم نهال هایی وجود دارند که قابل کشت هستند.

 

بهترین نهال برای مناطق گرمسیر

خرید نهال گردو

خرید نهال برای کشت و کشاورزی یک کار بسیار پر اهمیت است که باید در آن دقت بالایی داشته باشید چرا که نمی‌توان از هر فروشگاه و یا مجموعه‌ ناشناخته ای نهال مناسبی که به بار دهی برسد و رشد خوبی داشته باشد را تهیه کرد. از این رو ماه کشت کار شما علاقه مندان به کشت نهال را بسیار آسان کرده است چرا که اگر قصد خرید نهال گردو با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید فقط کافی است که با پشتیبان و شماره های درج شده در داخل سایت تماس بگیرید.

 

سخن پایانی

هر آن چه که در خصوص شناخت انواع نهال گردو در منطقه های متفاوت نیاز بود در محتوای آموزشی بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف خدمت شما دوست داران کشت گیاهان و کشاورزی گفته شد، اگر که نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه کشت و مدیریت زمین دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

6 دیدگاه در “بهترین نهال گردو برای مناطق مختلف سردسیر و گرمسیر

  1. مسعود گفت:

    درود بر عزیزان
    بنده در منطقه ایی هستم که به پایتخت زیتون معروفه در واقع عمده کشت اینجا زیتون میباشد چه بسا برادر بنده نیز باغ زیتون دارد حال بنده میخوام حدود یک هکتار از زمینی که دارم را زیر کشت گردو ببرم میخواستم بفرمایی با نظر بنده موافق هستی
    خاک زمین عمدا رسی ابیاری از طریق چاه نیمه عمیق تابستانهای گرم و طولانی زمستانهای بالای صفر که بارش برف کمی دارد تابستانها دارای بادهای موسومی ارتفاع از دریا احتمالا ۱۸۰۰ باسپاس فروان و اینکه هنوز فرصت برای کشت دارم یا خیر؟

    1. فاطمه روزبهانی گفت:

      سلام
      مسئله ای که اینجا وجود داره نوع خاکتونه. درصد رس خاک شما چقدره؟

      1. مسعود گفت:

        درود خانم روز بهانی از نطر ارتفاع اشتباه کردم فاصله بین صفر تا هشتصد هستش و نوع خاک پس از ابیاری بسیار شل و پس از خشک شدن بسیار سفت میشه که فک کنم نشان از رس زیاد بآشه.

  2. فریدون گفت:

    با سلام و درود در جنوب کرمان کهنوج ایا گردوی گرمسیری در هوای حدود پنجاه درجه و ایسی اب ۲۸۰۰ قابل کاشت و رشد و بازدهی مناسب می باشد

    1. فاطمه روزبهانی گفت:

      سلام و عرض ادب
      رقم پکان برای منطقه شما میتونه مناسب باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *