آموزش باغبانی

کاشت درخت گردو

کاشت درخت گردو

کاشت درخت گردو جز آن دسته از محصولات زراعی است که خواهان بسیاری دارد. چرا که کشت نهال گردو از نظر صرفه اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی هم شرایط کاشت درخت گردو به نسبت سایر محصولات کشاورزی آسان تر و راحت تر است و شرایط آب و هوایی و رسیدگی دشواری ندارد. در این مقاله‌ی آموزشی قصد داریم که شما را با کشت درخت گردو و شرایط آن آشنا کنیم. مطالعه این محتوا را از دست ندهید.

نحوه کاشت درخت گردو (بهترین روش کاشت نهال گردو)

اگر که درخت های گردو را به قصد احداث باغ و صرفه اقتصادی آن کشت می کنید، بهترین روش کاشت نهال گردو به این صورت است:

در رابطه با کشت گردو ابتدا باید برای تهیه نهال گردو اقدام کنید که در خصوص خرید نهال گردو در ادامه توضیحات کامل داده می‌شود. برای کشت نهال در مرحله اول باید در داخل خاک حفره ایجاد کنیم، فاصله کاشت درخت گردو و فاصله‌ی مورد نیاز برای این چاله ها با هم 6 الی 7 متر است برای زمانی که درخت ها کاملا رشد کردند، فضای کافی داشته باشند.

 

کاشت نهال گردو

 

پس از فاصله‌ی حفره ها با یکدیگر، مهم ترین موضوع عمق چاله برای کاشت نهال گردو در داخل خاک است که باید 7 الی 8 سانتی متر باشد. نکته‌ی قابل ذکر در رابطه با عمق کشت منطقه‌ی جغرافیایی شما و ارتفاع از سطح دریا است که حتما باید قبل از کشت نهال به آن توجه کنید.

با توجه به تجربیات به دست آمده توسط باغداران و افراد با تجربه، بهترین زمان و بهترین فصل کشت نهال گردو فصل بهار است که شما می توانید با توجه به اقلیم منطقه خود کشت گردو را انجام دهید. این نکته را حتما در نظر داسته باشید که قبل از کشت حتما باید مقدمات فراهم سازی زمین را برای کشت نهال ها فراهم کنید که این مقدمات عبارت اند از:

  • تهویه خاک
  • زهکشی خاک
  • از بین بردن علف های هرز
  • کنترل PH خاک ( مناسب ترین PH بین 6 الی 7 است)

 

نکات مهم در کاشت نهال گردو

کشت هر نوع محصول شرایط و نکاتی دارد که حتما باید به آن رسیدگی شود تا بتوانیم نتیجه مطلوب را از کشت محصولی که انجام می‌دهیم بگیریم. کشت گردو هم مانند سایر محصولات دارای نکات مهم است که حتما باید رعایت شود.

  • ریشه درخت گردو بسیار طویل است به طوری که تا 3 متر هم در داخل خاک فرو می‌رود به همین دلیل باید خاکی که کشت گردو در آن انجام می‌شود نرم باشد.
  • نور یکی از مهم ترین عامل رشد و باردهی مناسب درخت گردو است. بهتر است که مکان کشت نور گیری عالی داشته باشد.
  • در بخش قبلی هم گفته شد که فاصله‌ی کشت نهال ها باید به اندازه باشد که پس از کشت، درختان گردو فاصله‌ و فضای مناسبی برای رشد داشته باشند.

 

کاشت نهال گردو

بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر و گرمسیر

شاید این سوال بسیاری از شمایی که در مناطق سردسیر زندگی می کنید باشد، که در مناطق سردسیر بهتر است که در چه زمانی نهال گردو کشت شود؟

گفتنی است که بهترین زمان کشت از اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز است چرا که به دلیل ضعیف بودن نهال ها بهتر است که آن ها را از هوای سرد دور نگهداریم تا شروع فصل سرما در خاک مقاوم شوند (توجه داشته باشید که بهترین نهال گردو را با توجه به اقلیم منطقه خود تهیه کنید). به همین علت کاشت نهال گردو در پاییز و کاشت گردو در زمستان توصیه نمی‌شود و بهتر است که در همان زمان های گفته شده کشت خود را انجام دهید.

زمان کشت نهال گردو در مناطق گرمسیر با مناطق سردسیر متفاوت است و به دلیل گرمای هوا بهتر است که کاشت نهال گردو در پاییز و فصل زمستان انجام شود تا نهال درگیر تنش های هوایی نشود. بهتر است که قبل از کشت منطقه خود را از نظر آب و هوا بررسی کرده و با یک فرد با تجربه در این خصوص مشورت کنید.

کاشت درخت گردو در حیاط خانه

بسیاری از مواقع برای خیلی از ما پیش آمده است که در حیاط بسیاری از خانه ها درخت گردو را مشاهده کرده ایم که صاحب خانه در باغچه خود آن را کاشته است. اما طبق تحقیقات به دست آمده کاشت درخت گردو در حیاط خانه توصیه نمی‌شود.

زیرا زمانی که درخت گردو در حیات خانه و در کنار سایر گیاهان کشت شود، به دلیل این که درخت گردو ارتفاع بسیار زیادی دارد و ریشه های آن در داخل خاک بسیار طویل است، اجازه رشد مناسب سایر گیاهان را در اطراف خود نمی‌دهد و در نتیجه باعث از بین رفتن و پژمرده شدن آن ها می‌شود.

 

کاشت نهال گردو

 

زیر درخت گردو چه بکاریم؟

برخی از گیاهان هستند که حساسیت بسیار زیادی به سمومی که از درخت گردو تولید می شوند دارند و در کمترین زمان ممکن، پس از کشت آن ها در زیر درخت گردو از بین رفته و پژمرده می ‌شود. به طور کلی بهتر است که گیاه دیگری در کنار نهال گردو کشت نشود اما اگر قصد این کار را دارید حتما قبل از کشت تحقیق کنید که گیاه مورد نطرتان مناسب کشت در زیر درخت گردو باشد.

خرید نهال گردو

خرید نهال برای کشت اولین قدم و هم چنین مهم ترین مرحله احداث باغ و یا حتی کشت در مقیاس های کوچک است حتما این را به خاطر داشته باشید که نهال مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. برای خرید نهال گردو هم می‌توانید با پشتیبان سایت و یا سایر شماره های درج شده در داخل سایت تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *